top of page

מפגש בנושא חוויית עובד גלובלית בחברת SimilarWeb - סיכום

עודכן: 19 במרץ 2019

במפגש השני של סדרת מפגשי החורף של EXI הפלגנו למחוזות רחוקים וטעמנו קצת מן החוויה הגלובאלית של חברת SimilarWeb. בחדר הישיבות של החברה, במרומי בניין עזריאלי שרונה, עם נוף מרהיב ואירוח מפנק, אירחה אותנו שגית מלכס גלסויין, דירקטורית חוויית עובד ותפעול גלובלית של החברה, למפגש מקצועי בנושא חוויית עובד גלובלית. סביב השולחן ישבו מובילות ומובילי התחום ממגוון חברות אשר הגיעו לשמוע ולהשמיע, ויחד ליצור חוויית למידה מעשירה עבור כולנו.


המפגש החל במצגת קצרה של צור מ–EXI על העולם המתפתח של חוויית העובד. צור הצביע על ההשפעה הרבה שיש לעיצוב חוויית העובד על כל מימדי העשייה של הארגונים, כולל על השורה התחתונה. מסיבה זאת העיסוק והעניין בעיצוב חוויית עובד עולה בחברות רבות לרמת ניהול בכירה של מנכ"לים וסמנכ"לים. מאפיין נוסף שייחודי לתחום זה הוא הנגיעה במעטפת רחבה של גורמים שמלווים את העובד במהלך המסע שלו בארגון, כולל סביבת המחשוב שלו, הסביבה הפיזית שבה העובד פועל וכמובן התרבות הארגונית של החברה.


שגית הציגה תחילה את SimilarWeb, חברת סטארט-אפ העוסקת בפיתוח כלים לניטור ומחקר מידע על אתרי אינטרנט. החברה נוסדה לפני כ - 6 שנים, צמחה במהירות וכיום יש לה משרדים ב-6 מדינות בעולם ומעל 400 עובדים, כאשר כשליש מהם נמצא במרכזי החברה בחו"ל – ארה"ב, בריטניה, יפן ועוד. את חוויית העובד של החברה שגית מנהלת בעזרת צוות שעיקרו בישראל וחלקו בניו-יורק ולונדון.

ניהול חוויית עובד, בראיה של SimilarWeb, משמעותו ניהול ומיקסום החוויה של העובד בכל נקודות המגע איתו (touch points) במהלך המסע שלו בארגון. גישה היא במתאם עם חזון החברה הרואה בעובדים את הנכס החשוב ביותר של הארגון. נגזר מראיה זו מערך יעדים, שמגובש בשיתוף עם המרכזים של החברה בעולם, בארבע עולמות תוכן – רווחה כללית (Wellbeing), משרדים ותשתיות (Facilities), נסיעות (Travel) וניהול כולל (Overall). היעדים ותכנית העבודה מנוהלים ברמה השנתית, מול תקציב מוגדר מראש.


כל פעילויות חוויית העובד של החברה מנוהלים על-פי מספר עקרונות מובילים. אחד העקרונות הוא עידוד של מעורבות עובדים בהתנהלות החברה. נגזרת מן העיקרון הזה הקפדה על שקיפות מול העובדים, וכן על חיבור בלתי-אמצעי אליהם. חיבור זה מושג במספר יוזמות שמטרתן חיבור בין עובדים ממחלקות שונות, וכן בין עובדים למנהלים בכירים. החיבורים הללו מושגים על-ידי מפגשים לא-פורמאליים ואינטימיים שיוצרים תחושת היכרות וקרבה.

מהלך מרכזי לחיזוק מעורבות עובדים הוא יצירת פורום עובדים שנפגש על בסיס רבעוני ונמצא בקשר שוטף בין המפגשים. מטרתו הצפת צרכים ומתן אפשרות לעובדים להשפיע על הארגון, בעיקר בנושאים שנוגעים לרווחת העובדים. ניתן גם הרבה מקום ליוזמות עובדים שיכולים להעביר פעילויות לכלל העובדים, וכך ליצור חיבור ולתת ערך משמעותי בעלות נמוכה יחסית לחברה (פירוט רב יותר ניתן למצוא בראיון עם שגית שפורסם לפני כשבוע). מושם דגש רב על תשאול ולימוד מן העובדים בנוגע לשביעות רצונם והערותיהם בנוגע לאירועים ולמהלכים שהחברה יוזמת. איסוף המידע במדדים כגון שביעות רצון ומחוברות מתקיים באופן שוטף והמעקב מבוצע על-ידי שגית ועל-ידי ההנהלה הבכירה של הארגון.


בתום ההרצאה של שגית נערך סבב שבו המשתתפים הציגו אתגרים שהם עומדים בפניהם, ורעיונות שיושמו בהצלחה בחברות שלהם, בתחום חוויית עובד גלובלית. חברות שמעסיקות מספר רב של עובדים מהבית מתמודדות, לעיתים, עם קושי בחיבור של אותם עובדים לתרבות הארגונית ולחוויית העבודה שנוצרת במשרדים ובמרכזים של החברה. קושי אחר שעולה לעיתים הוא במציאת אירועים ופעילויות שיצרו תחושה של חיבור וחוויה של חברה אחת, למרות המרחקים הגיאוגרפיים בין המשרדים של החברה.


בהקשר זה עלו כמה רעיונות יפים. אייל כהן, VP Global HR C&B בחברת 888 סיפר על מיזם Fire Starter, פרויקט בן שנה שבו צוותים הטרוגניים התגבשו סביב רעיונות של עובדים למיזמים מקצועיים וחברתיים. הצוותים עבדו עם מנטורים מתוך הארגון ובתום השנה נבחר רעיון מנצח שעקרונותיו יושמו בארגון. איילת סנדרוביץ', HR director בחברת Zerto ספרה על חברה קודמת בה עבדה שבה נפתחה פלטפורמה שיתופית בה עובדים יכלו להציב לעצמם אתגרים (ירידה במשקל, כושר וכו') וכן להזמין עובדים אחרים ליוזמות חברתיות. החברה עודדה את הפעילויות הללו ואף שמה דולר מול כל דולר שעובדים תרמו. כך, למשל, העובדים זכו לראות קליפים של אחת העובדות שהתחייבה לעשות ריצת בוקר עם ביתה, או עובד מהודו שבעזרת עובדים מרחבי העולם הצליח לשלוח את ביתו לבית-ספר מיוחד. שמענו גם על יוזמות מדליקות מחברת Nova שיזמה טורניר שח-מט גלובלי או חגיגת יום ה – Pie העולמי בחידה מתוחכמת שכל העובדים ברחבי העולם ניסו לפצח.


היה מהנה, מעשיר ומעורר מחשבה. תודה גדולה לשגית מ - SimilarWeb על האירוח הנפלא ועל שחלקה איתנו מידע ותובנות חשובות מתוך העבודה המקצועית שנעשית בחברה בתחום חויית עובד גלובלית. נתראה במפגש הבא בנושא 'אחריות חברתית ככלי אסטרטגי בניהול חווית עובד' ב 15 למאי במשרדיה של חברת Dell EMC.

את הראיון המלא עם שגית מלכס שנערך לקראת המפגש ב – SimilarWeb ניתן לקרוא כאן




84 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
Powered by beex white.png
bottom of page