top of page
  • תמונת הסופר/תTzur Barak

מצב חווית העובד בעולם

במחקר שיצא לאחרונה ע"י Great Place to Work for - עולים נתונים מדאיגים לגבי מצב חווית העובד בעולם. המחקר שהקיף 3.4 מיליון עובדים בעולם, ב 90 מדינות ו 10,000 ארגונים מציג תמונה מדאיגה לגבי חווית העובד בעולם.


46% מכח העבודה העולמי חווה במקום העבודה שלו חוויה כוללת גרועה.





המשמעות היא, שביליוני אנשים אינם חווים שמחה במהלך יום העבודה שלהם, הארגונים שלהם אינם מצליחים למצות את הפוטנציאל האנושי העצום הטמון בהם ורמת התפוקה העסקית של ארגונים אלו מאוד נמוכה.

ארגון Great Place to Work – שם לו כמטרה לשנות את המציאות הזו. הוא עוזר לארגונים לשפר את חווית העבודה שלהם ע"י סקרים והמלצות פעולה.


הבסיס אשר מגדיר מקום טוב לעבוד בו הוא היכולת של הארגון לייצר אצל העובד רמה גבוהה של אמון. לפי כל המחקרים, המדדים והסקרים שהארגון עשה החל מ 2011 . עובד שמדווח שהוא חווה את מקום העבודה והעבודה כחיוביים מציג זאת כתחושה של אמון. האמון מתבסס על 3 רגליים: אמון בהנהלה (אני מאמין בהנהלה) , כבוד (אני מרגיש שמכבדים אותי) הוגנות (המשימות והתמורה הן הוגנים עימי). התמונה השמחה בסיפור הזה מתבהרת כאשר מסתכלים על החברות שכן מצליחות לייצר תרבות ארגונית או חווית עובד טובה יותר. ( 3 החברות הטובות ביותר הן Cisco, Hilton, Salesforce ). החברות הטובות ביותר מצליחות לייצר סביבה טובה יותר רמת האמון של העובדים בהם עלתה בחמש שנים האחרונות מאז שנוצר המדד הזה.

המשמעות היא שבעוד הממוצע העולמי עומד על 46% אחוז עובדים שחווים שמחה במקום העבודה. בחברות הטובות ביותר לעבוד בהם ב 2019 - 85% חווים שמחה ואמון.


למה בכלל להשקיע בזה? מהם התמורות העסקיות?

בחברות הטובות ביותר הסטטיסטיקות המרכזיות פשוט מדהימות:

86% דווחו שהם רואים את עתידים בחברה

88% דווחו שהם מוכנים לייצר יותר למען החברה שלהם – תפוקה גבוהה יותר

86% מדווחים שהם סומכים על הצוות והאנשים בארגון – רמת שיתוף הפעולה היא גבוהה יותר.


אני מזמין אותך להאזין לתקצור של ה Webinar שהציג את נתוני המחקר הזה. זהו webinar בין שעה.

תמצות שלו 8 דקות – נמצא כאן

השיח כולו ,56 דקות - נמצא כאן



34 צפיות0 תגובות
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
Powered by beex white.png
bottom of page