top of page

Onboarding - לא כל ההתחלות חייבות להיות קשות ומה הקשר ל

עודכן: 12 בפבר׳ 2019


אם הייתם שומעים את הביטוי Onboarding לפני 100 שנה, קרוב לוודאי שזה היה כדי לספר שמישהו או משהו עלה לסיפון של ספינה. בעולם העבודה של ימינו המשמעות של Onboarding לא השתנתה בהרבה – עובד עולה על סיפונה של חברה שכבר נמצאת בתנועה ועליו למהר להשתלב, ולהפוך לאחד מהצוות. נשמע פשוט אך סקר מקיף שנערך בארה"ב מדווח שכ – 20% ממקרי העזיבה של עובדים מתרחשים בתוך 45 הימים הראשונים של ההעסקה. בעוד שחלק מן המקרים האלה נובעים מאי-התאמה לתפקיד, חלק נכבד מהמקרים נובע מתהליך קליטה לא מוצלח.


יש דרכים רבות לעצב את תהליך ה - Onboarding וקיימים אינספור כלים טובים שעל חלקם נעמוד בפוסטים הבאים בסדרה הזאת. הפעם נציץ ביום הראשון בעבודה, ואת זה נעשה בסיועה של טל, עובדת דמיונית (אך לגמרי מציאותית) שרק הרגע הגיעה.


היא דוברת את השפה מלידה ודווקא יש לה חוש התמצאות לא רע, אך כבר מהבוקר היא צריכה לצלוח סדרה מאתגרת של שמות, כינויים וממשקים שלא הכירה, ועל הדרך גם לנווט במבוך המשרדים המקומי – "תתחילי בהנהלת חשבונות, אחרי זה תקפצי לסדר אישור כניסה לחניה ובסוף תעלי לקומה 3 ללאה, היא צריכה אותך כדי לסגור כמה פרטים."


דווקא בעמדת העבודה שלה הכל היה מסודר (בניגוד למה שקרה בעבודה הקודמת). חיכתה לטל פינה מסודרת עם קופסת שוקולד מפנקת ו – disk-on-key ממותג, הנפיקו לה כתובת אימייל ואפילו שם משתמש עם ההרשאות הנכונות, באמת שאין תלונות. רק בצהריים, כשטל סיימה פגישה שהתארכה עם לאה מקומה 3, אחרי שמילאה 4 טפסים ואינסוף פרטים, היא חזרה לחדר צוות שומם. נחיל האנשים כבר יצא מן הבניין לפני חצי שעה עם כרטיסי תן-ביס שלופים ותיאבון בריא. חגי מהצוות שלה דווקא אמר לחבר'ה שאולי נחכה ל'חדשה' אבל כולם הסכימו שיש פגישה בשתיים ורבע ומי יודע מתי היא תחזור, אז נלך איתה מחר, לא נורא. וזה באמת לא נורא, אבל תכלס, היום הראשון הזה של טל כבר לא היה משהו.


הכל לא במתכוון ובאמת מדובר בעניינים פעוטים. אבל האם אפשר לעשות את זה אחרת? נשמח לדעות ולמחשבות שלכם.

בפוסט הבא כבר נצלול יותר לתהליך Onboarding מסודר ומה הוא עשוי לכלול. נתראה.

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
Powered by beex white.png
bottom of page