top of page
  • תמונת הסופר/תTzur Barak

The Onboarding experience

בלוג לקראת מפגש מקצועי על Onboarding בהובלת הילה דוידוביץ, מנהלת חווית עובד בחברת GETT.


ב 26.2 אנחנו מקיימים מפגש מקצועי אשר כולו יוקדש לדיון על תהליך הכניסה של עובד חדש לארגון, או בשמו היותר הייטקיסטי - Onboarding. המפגש יתנהל במשרדי חברת GETT, בהובלה של הילה דוידוביץ', מנהלת חווית העובד בחברה.

חברת GETT היא אחת החברות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בישראל בעשור האחרון. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית ומודל עסקי פורץ דרך שכולנו נהנים ממנו - חיבור בין נהגים ונוסעים בכל העולם. המפגש הראשוני של הלקוחות עם החברה מהווה נדבך חשוב בזהות המוצרית של החברה ולכן אין פלא שהחברה רואה גם במפגש הראשוני עם עובדים חדשים חוויה משמעותית. מבחינת GETT החוויה הזו צריכה להיות לא רק נעימה וחלקה אלא גם לאפשר לעובד לפגוש בצורה נכונה את ערכי החברה ולקדם את היכולת שלו להיטמע בה טוב יותר ומהר יותר.

בראיון הזה מאפשרת לנו הילה הצצה לתוך התהליך הזה.


רוצים לשמוע יותר ולקחת חלק בדיון מקצועי שיחשוף עוד דוגמאות, יראה איך עושים את בחברות אחרות ובמקומות אחרים בעולם?

מהרו להירשם כאן מספר המקומות מוגבל.


צור: ספרי לי איך ולמה החלטתם להשקיע בעיצוב תהליך ה Onboarding שלכם.

הילה: כאשר אני התחלתי לעבוד כאן, חוויתי על בשרי תהליך קליטה מסורבל ולא נעים. מלבד ערכה נחמדה עם שוקולד, לא ידעתי אם מי לדבר ולמי לפנות כדי לקדם דברים. הכל היה מעורפל. החוויה הזאת הייתה משותפת ללא מעט עובדים ועלתה בסקרים השונים. בסופו של דבר קיבלנו בקשה מפורשת מדייב המנכ"ל שנבנה תהליך מסודר.

צור: איך בניתם את התהליך?

הילה: קודם כל בנינו צוות שיוכל להוביל את התהליך ואז מיפינו את כל הנקודות והממשקים וכן את פערי הידע במהלך שלבי ה – Onboarding בחברה.

לאחר מכן בנינו תהליך ראשוני ועם הזמן הוספנו לו עוד רכיבים עד שהתהליך כולו הוגדר בצורה טובה, והתחלנו לנהל אותו דרך מערכת הניהול Asana . בשלב מאוחר יותר, כמו כל דבר שאנו עושים פה, רצינו לקחת את התהליך הזה לרמה גבוהה יותר ולעצב את כל הרגעים הקשורים אליו - מההודעה שהתקבלת לעבודה, דרך עיצוב הממשקים השונים, ועד לאופן שבו נראה היום הראשון שלך כאן, יום האוריינטציה וכו'.

בנינו פורטל Onboarding ייחודי שמרכז את כל המידע שעובד זקוק לו בתהליך הקליטה. הקלטנו כמה סרטונים עם המנכ"ל שלנו שמסביר על תחום התחבורה, על החברה ועל ערכיה. חלק מההיגיון מאחורי בנית הפורטל הוא לאפשר לעובד לקחת אחריות על תהליך ה - Onboarding שלו, הוא צריך לנהל את זה. יש בפורטל את כל החומרים שעובד צריך כדי לדעת איך אנחנו מתנהלים, איך לפעול מול הפונקציות השונות, מצגות ועוד. אנחנו משתדלים לעדכן את הפורטל ואת התהליך כל הזמן.




צור: איך נראה יום האוריינטציה ב - GETT?

הילה: גם יום האוריינטציה עבר כמה שלבים וגלגולים. בהתחלה זה היה יומיים, שהתקיימו די בתחילת העבודה כאן, יום שכלל הסברים על חדר הכושר שלנו, נוהלי אוכל, דווח שעות וכו'. לאחר שבנינו את פורטל העברת המידע, יותר מדי אינפורמציה ביום האוריינטציה הפכה למיותרת. זה אפשר לנו להפוך את יום האוריינטציה לממוקד יותר בהיכרות והעמקה בערכי החברה. יום האוריינטציה קורה כחודש לאחר ההגעה, כשאתה כבר בתוך החברה ומבין פחות או יותר את הדברים הבסיסיים. כאשר מפילים עליך את היום הזה בהתחלה עם המון מידע על החברה, זה מאוד לא אפקטיבי והרוב פשוט לא נקלט. צמצום התכנים הטכניים והאדמיניסטרטיביים, אפשר לנו להפוך את יום האוריינטציה מיומיים לחצי יום.

בחרנו ליום הזה כמה דמויות מובילות מהחברה שיכולות להסביר בצורה טובה את הערכים שלנו דרך סיפורים ודוגמאות של פרויקטים. אנחנו ממשיכים לבחון את עצמנו כל הזמן. גם בסוף יום האוריינטציה וגם בסוף התהליך כולו אנחנו מבקשים פידבקים. בדיעבד ראינו שאיכות התהליך עלתה פלאים והתוצאות השתפרו כאשר עברנו למודל של חצי יום אורייטציה ממוקד ערכים.

צור: מה זה Personal Getter?

הילה: בנינו צוות של אנשים שאנו חושבים שיכולים להסביר ולייצג בצורה טובה את החברה ואת ערכיה, ושיכולים לעזור בכל מה שקשור לתהליך הקליטה. אנו קוראים להם Personal Getters . רצוי שאותו אדם לא יהיה מהצוות שלך ובהכרח לא מי שעושה לך את החניכה המקצועית. הוא נפגש עם העובד החדש בימים הראשונים. לרוב קובעים כמה פגישות לא פורמאליות, למשל פגישה על ארוחת צהריים וכו'. המפגשים עם ה Personal Getter מאיצים את ההתחברות לארגון ומאפשרים לעובד להרחיב את המעגלים החברתיים שלו בחברה. עשינו קמפיין לפרויקט הזה כדי שאנשים יחשפו לו וייקחו על עצמם את התפקיד הזה בצורה הטובה ביותר. במפגש תראו את הסרטון שהכנו.

צור: איך התהליך עובד בממד הגלובאלי?

הילה: כל תהליך Onboarding כמובן רץ גלובאלית. יש התאמות שונות למדינות השונות. למשל, ברוסיה התהליך כולל גם קורס באנגלית כדי שהעובד יוכל להתשלב בדינאמיקה הגלובאלית של החברה.

צור: תודה רבה ניפגש ונשמע יותר פרטים במפגש שלנו ב 26.2.


רוצה להעמיק וללמוד איך לעצב נכון יותר את תהליך ה - Onboarding שלכם ומוכן/נה לחלוק עמנו איך התהליך מתנהל אצלכם בחברה? מוזמן/נת להצטרף אלינו לדיון מקצועי ולימוד עמיתים.


הכנס/י כאן. מספר המקומות מוגבל.

44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
Powered by beex white.png
bottom of page